PAWLAKI I KARGULE


Dzień 1 maja 2004 roku na długo pozostanie w pamięci polskiego narodu. 
Tego dnia flaga Unii Europejskiej po raz pierwszy powiewała razem z flagą III Rzeczypospolitej Polskiej.
Wciągnięcie na maszt flagi Unii Europejskiej przez prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego nastąpiło o północy przed Grobem Nieznanego Żołnierza na Placu Piłsudskiego w Warszawie. Tak pisała prasa drukowana natychmiast po.
Pamiętam, w tym dniu przebywałem służbowo nad Bałtykiem. By nie przespać relacji w telewizji nastawiłem na czuwanie budzik. Byłem jako obywatel dumny z tego nadzwyczajnego aktu wstąpienia naszej polskiej parafialnej Rzeczypospolitej do rodziny krajów postępu i nowoczesnej egzystencji. Moje podniecenie zostało niestety mocno stonowane, gdy podczas robienia porannych zakupów w miejscowym sklepie usłyszałem z ust Kaszubów, że władze polskie nas sprzedały żydostwu za mało warte srebrniki. Praktycznie wszyscy kolejkowicze sklepu o fakcie przystąpienia Polski do UE wyrażali się jeżeli nie z obojętnością to w większości ze wstrętem. Mimo to moja duma jako obywatela Polski z godziny na godzinę narastała osiągając apogeum w chwili wciągnięcia naszej flagi narodowej na maszt obok Parlamentu Europejskiego w Brukseli. Na szczęście miejscowa prasa przystąpienie Rzeczypospolitej do Unii oceniła wyłącznie w ciepłych kolorach.
Tak się złożyło, że kilka miesięcy wcześniej złożyłem wizytę w swojej rodzinnej miejscowości na północy Mazowsza. Jak to zwykle bywa z ciekawości zapytałem sąsiadów, czy braliście państwo udział w referendum w sprawie przystąpienia Polski do UE. Usłyszałem że tak, a jakże, bo jako katolicy wypełniliśmy polecenie naszego proboszcza, który nakazał być przeciw wstąpieniu do tej … żydowskiej organizacji. Ale przecież jako rolnicy byście korzystali z dopłat, powiadam.. Na to usłyszałem odpowiedź, że na żydowskich pieniądzach nikt się nie dorobił i nam na nich nie zależy, bo Żyd jak wiadomo najpierw daje, a później zabierze nasze gospodarki i przyjdzie nam zdechnąć z głodu, albo być wyrobnikiem jak przed wojną. Gdy powiedziałem, że nasz papież akurat był za akcesją Jego Ojczyzny z Europą, usłyszałem odpowiedź, że nic o tym nie wiedzieli, a słowo naszego pasterza liczy się najbardziej. I tak się stało. Wieś, o której mówię nie zagłosowała na tak aż w 56%. Jak pokazały media, były wioski, gdzie blisko 100% mieszkańców wypięła się na Unię. Najwięcej we wschodniej Polsce, gdzie królowała ideologia Kaczyńskich i Giertycha. Na szczęście stało się inaczej, bo Polska to nie tylko ciemna masa zalegająca wyra w Podlaskim, Małopolskim, Lubelskim i Podkarpackim. Na tak zagłosowała reszta mieszkańców naszego kraju, w tym największe miasta. W skali całego kraju ponad 77% wyraziło swe poparcie dla akcesji. Stało się!!
Pewno częściowo zadziałał Pawlak, co to i z proboszczem na Ty, a w Brukseli potrafił wychwalać to co mamy najlepszego, czyli oscypki, śliwowicę łącką, oraz wiejską kiełbasę spod Płocka. Ponadto wiadomo, że Kościół jest największym posiadaczem ziemskim, stąd „żydowskie” miliony w postaci dopłat rolniczych to jak manna z nieba wprost od pana B.
Po roku ponownie odwiedziłem swoje rodzinne pielesze. Gdy zapytałem, czy biorą pieniądze z Unii w ramach dopłat do posiadanych hektarów, otrzymałem wyczerpującą odpowiedź od jednego parafianina:
-Ja panu powiem tak. Gdy gmina wypełniła za nas papiery w sprawie tych dopłat i te dolary, czy tam euro znalazło się w kasie gminnej, to udaliśmy się z delegacją do proboszcza, by zapytać jak mamy z tymi dotacjami postąpić?. Czy je brać, czy odmówić, czy może wszystko oddać na kościół, który i tak wymaga remontu?. Bardzo nas to gnębiło, tym bardziej, że w pierwszym roku nam się podobno należała tylko część pieniędzy w stosunku do rolników niemieckich i francuskich. Chcieliśmy też się upewnić, czy biorąc te żydowskie euro nie grzeszymy, albo nawet może popełniamy grzechy śmiertelne. Ksiądz to mądry i dobry pasterz, dlatego też po odprawionej w naszej intencji, oraz naszych rodzin mszy św. wygłosił kazanie, w którym powiedział tak, abyśmy wszyscy zrozumieli: Nie bójcie się, nie dopuścimy, aby jakikolwiek obcy człowiek, a tym bardziej Żyd wrócił na wasze ziemie, które dzisiaj często są akurat już w rękach waszych synów, albo wnuków. Oni mogą kupić ziemię waszą, albo waszego sąsiada, ale wyłącznie za waszą zgodą. Prawo jest tak ustanowione, że w Unii Europejskiej wszyscy są równi. Każdy z was może sobie kupić działkę pod Paryżem albo Madrytem i tam posadzić kartofle, albo zasiać łubin. Jedno tylko wam powiem. Faktem jest, że pieniądze które przyjmiecie są wypracowane przez korporacje złożone z Żydów, jako, że jest to naród mądry i przedsiębiorczy. To, że ich przodkowie uśmiercili Pana Jezusa jest straszliwym faktem, ale już zostali ukarani za to przez Hitlera. Przecież pieniądz jak wiecie nie śmierdzi. Tak powiedział jeden z cesarzy rzymskich imieniem Wespazjan, który był chrześcijaninem, a więc wierzyć mu trzeba. Zrobicie z nimi to co zechcecie. Po mszy zatrzymali my się pod parkanem kościelnym na papierosa, a następnie udaliśmy się w celu dalszych uzgodnień do karczmy. Przewodniczący naszej delegacji po strąceniu pianki z kolejnego kufla rzekł; Wiecie co chłopy?.Postanowiłem zgodnie z własnym sumieniem, jako Polak z dziada pradziada i do tego katolik, że te swoje kilka tysięcy złotych, które, co tu dużo mówić parzą moje ręce wkopać w poświęconą ziemię. Nie rozumieliśmy o czym mówi, bo to był już chyba czwarty kufel piwa, więc milcząc czekaliśmy na dalsze wyjaśnienia. Otóż postanowiliśmy wraz z sąsiadem Kargulem wybudować za te śmierdzące pieniądze murowane grobowce na cmentarzu dla całej rodziny. Znajdzie się tam miejsce na wieczny spoczynek dla nas, dla naszych dzieci, wnuków, prawnuków a może praprawnuków. Mądra myśl, przyklasnęliśmy wszyscy, a stary Wincenty nawet postawił wszystkim jeszcze jedną kolejkę.
A nie lepiej by było, gdybyście te już kolejne tysiące złotych zainwestowali w maszyny gospodarcze, udoskonalenie hodowli, czy też urządzenie mieszkań?. Ma pan racje, teraz już tak, ale najpierw trzeba było pomyśleć o wiecznym odpoczynku. Należy nam się chyba, nie?.
Od wejścia Polski do Unii Europejskiej upłynęło osiem lat. Mimo naszej niedołężności organizacyjnej kraj się zmienił. Są jakieś tam odcinki autostrad, wioski wyglądają radośniej pozbywając się strzech i azbestu. Jest okno na świat w postaci TV, często nawet za pośrednictwem satelity. Dużo gospodarstw ma w domu bieżącą wodę, oraz centralne ogrzewanie. Dzięki postępowi w telekomunikacji można się dodzwonić do pogotowia i straży pożarnej, a nawet do proboszcza, który dla wielu nadal pozostaje największą wyrocznią.
 Tak się złożyło, że jadąc do celu, niedawno zatrzymałem się na owym cmentarzu parafialnym, na którym zresztą spoczywają szczątki także moich bliskich. Spacerując alejkami znalazłem kilkanaście „pięknych” wręcz bardzo gustownych pustych grobowców, jakby oczekujących gości wzorem nowo otwartego hotelu. Grobowce kolorowe o nieznanych mi dotychczas kształtach architektonicznych, na których już dzisiaj można odczytać imiona i nazwiska fundatorów i jednocześnie pierwszych „gości”. Niektóre już wstępnie zagospodarowane. Gierek miał rację Polak potrafi... wykiwać nawet Żydów.
 
PS. Wydarzenie opisałem pod wpływem odbioru społecznego filmu "POKŁOSIE"

Komentarze

  1. Może kiedys ktos napisze scenariusz do filmu. Temat jak znalazł.Taka rzeczywiscie jest mentalność polskiego, prostego chłopstwa.Amadeo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Głosowałem przeciw ale dzisiaj jestem za, a mój sąsiad był za a teraz jest przeciw. to koscielny z mojej parafii.AaaA

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak. Dosłownie tak panie autorze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo, dużo racji, tylko proszę wziąc pod uwagę fakt budowania demokracji w Polsce ( ok 15 lat) , a w Niemczech od prawie 60 lat.
    Zyc w takiej kulturze obyczajowo-politycznej tez trzeba się nauczyc

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja w sprawie słowa Żyd. Otóż dla wielu Polaków (wiadomo których) to słowo ma wydżwięk bardzo pejoratywny, tak jak pijaczyna, złodziej,lump a nawet zbrodniarz. A przeciez oznacza on tylko narodowość. Tak jak Francuz, Amerykanin, Egipcjanin. Równie dobrze można by powiedzieć Izraelczyk. Ale niestety w część społeczenstwa zostało wtopione bodajże na pokolenia przekonanie, że Żyd to ktoś, kogo należy napiętnowac, a nawet jak to pokazał hitler, zabić. W przypadku Polaków dodatkowo ograbić, bo Żyd to właśnie ktoś taki, kto swój majątek zdobył krwią Polaków, kub ich okradł z posiadanych dóbr. Nie dochodzi do mózgownic, że jest to naród mądry, nie stroniący od wiedzy i wyksztalcenia.Gdyby pomyślał, że najwiecej nagród Nobla przyznano uczonym w żyłach których płynie krew żydowska to może by zrozumiał, ale jak wiadomo powszechnie że nawet ta wiedza która zalega w głowach zydowskich.. pewno też skradziona została nam Polakom.Po filmie Pasikowskiego rozgorzała jeszcze bardziej nienawiść pewnych polskich środowisk do Żydów. Czy to ze strachu przed odpowiedzialnoscią za czyny ojców i dziadków, czy też z czystej polskiej ciemnoty i głupoty.. bo tak trzeba.Nie wiem, ale pomysleć warto.Pozdrawiam pana Torunczyka. Poprawny internacjonalista,Warszawiak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dla mnie to jest niepojęte, żeby za fundusze Unijne budować grobowce rodzinne.Za takie pieniadze to moga do grobowca podciągnąc CO i TV i telefon.Idioci z Polski, tylko z Polski.Az nie chce sie wierzyc w takie opowieści co pan opisał, ale niech tam. To jest Polska.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem korzystna inwestycja. Taka Polska typowo.Axel/rose

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

JONO PODKIVANO

TUMIWISIZM

ŻYCIE mnie MNIE